Logická lentilková informatika
Dnešní hodina informatiky měla díky počítání s lentilkami sladký nádech.
První úkol byl asi úplně nejtěžší, protože jsme museli všichni vydržet během vyučovací hodiny nesníst ani jedinou lentilku. Pracovali jsme ve skupinách a učili jsme se vzájemné spolupráci a pomoci. A co všechno nás dokázaly slaďoučké lentilky naučit?
Roztřídit objekty do skupin podle podobných vlastností a seřadit tyto skupiny podle velikosti. Tím jsme přirozeně vyvodili sloupcový graf, pochopili jeho smysl a uvědomili jsme si, k čemu slouží. Také jsme se učili dělit lentilky na stejné části, a tím jsme si názorně předvedli, jak vypadá dělení se zbytkem.
Vyzkoušeli jsme si orientaci v tabulce, ve sloupcích a řádcích. Pomocí symbolů a příkazů jsme hledali cestu, kudy se dostaneme k lentilce ve čtvercové síti. Ač to zní jednoduše, ne všechno bylo pro děti jednoduché. Musely opravdu přemýšlet, spolupracovat, kombinovat a zkoušet různá řešení, aby došly ke správnému splnění zadání.
Poslední úkol byl, rozdělit lentilky tak, aby každý dostal stejný počet lentilek. Když se to podařilo rozpočítat, mohli jsme je konečně sníst. Sladká tečka na konci hodiny.