Dnešním úkolem k procvičení bylo pojmenovat, přiřadit a roztřídit geometrické tvary – kruh, čtverec, obdélník a trojúhelník. Děti nejdříve poznávaly hmatem pod ,,zamrzlou hladinou” připravené tvary. Každý si jeden vybral a určil jeho tvar, velikost a barvu. Zkusil vymyslet, co jeho tvar mohl vyjadřovat v rálném životě (střecha, obraz, okno, dveře, trampolína, kniha,….). Všichni správně poznali a pojmenovali.
Pomocí geometrických tvarů jsem si zkusili ozdobit jednobarevný svetr, protože byl smutný. Vadilo mu, že ve skřini je spousta barevného oblečení a jeho ve skříni přehlížejí, protože se dětem nelíbí.
Pak jsme si procvičili básničku Cupy, dupy,….. a rytmicky ji doprovodili na boomwhackers.
Další aktivitou pro předškoláky bylo sestavit osově shodné obrázky. Úkol,který některé trošku potrápil, ale s menší pomocí všichni zvládli.
Poslední úkol byl pro dvojice školáků a předškoláků. Z nabízených barevných geomatrických tvarů měli sestavit na pracovním listě ,,Stromy” podle druhu geometrického tvarů. Tak nám vyrostly stromy s korunami kruhovými, obdélníkovými, čtvercovými a trojúhelníkovými. Zvlášťní byla i barevnost stromů, na které si některé děti daly záležet.
Čas nám rychle utekl a už se těšíme za měsíc na 6.IA s názvem Já jsem muzikant (hudební aktivity, hudební barevné spektrum, emoce, rytmika).
Fotodokumentaci si můžete prohlédnout na
http://new.zsmenik.cz/fotogalerie/