Jak propojit matematiku, informatiku, a ještě si užít lentilkovou hodinu? No, v naší logické lentilkové matematice!
Při hodině informatiky pracovali žáci hlavně s lentilkami a největší výzvou pro ně bylo, aby nám lentilky vydržely až do konce hodiny 😊.
Prvním úkolem pro žáky bylo roztřídit lentilky do skupin dle podobných vlastností. Každá skupinka úkol splnila jiným způsobem, proto se lišily odpovědi žáků na otázky typu:
„Jakých lentilek máte nejvíce/nejméně? Která skupina lentilek je na třetím místě v počtu lentilek ve skupině?“
Díky těmto otázkám jsme společně dospěli k závěru, že nejpřehlednější třídění lentilek je pomocí sloupcového grafu. Poté jsme hravě zvládli lentilky v jednotlivých skupinách počítat a uvědomili jsme si i rozdíly v počtu kusů v jednotlivých barevných skupinách.
Dalším úkolem pro žáky bylo umístit lentilky dle zadání do čtverečkované sítě. Protože žáci plnili úkoly ve skupinách, tak poslední úkol byl rozdělit lentilky do skupin dle počtu žáků v pracovní skupince. Zde si názorně vyzkoušeli dělení, v některých pracovních skupinkách i dělení se zbytkem.
Nejpříjemnějším úkolem bylo, že mohou svůj díl lentilek sníst.
Co jsme se v této hodině naučili? Pracovat se strukturovanými daty, řadit prvky do řad dle shodných a odlišných vlastností, vytvořit sloupcový graf bez počítače a zjistit k čemu slouží, orientovat se v tabulce, dělit se zbytkem v praxi, spolupracovat, pomáhat si a to vše bylo doprovázeno radostí z učení.