PROJEKTOVÁ VÝUKA
PŘÍRODA V ZIMĚ
Týdenní projektovou výuku jsme tentokrát věnovali problematice zimní přírody. Výuka se skládala z několika částí.
Úvodní část byla zaměřena na rozvoj a prohloubení poznatků o stromech a významu lesa. Zapojili jsme zábavná povídání o lese, zvěři a přírodě jako takové. Na předem připravených ukázkách si žáci zopakovali a rozšířili své znalosti. Určovali stáří stromu podle letokruhů a místo, kde se v našem okolí vyskytuje.
Velmi zajímavé bylo vyprávění o vzájemném smyslovém vnímání člověka a stromu. Důraz byl kladen na správné pochopení důležitosti lesa pro náš život na celé planetě.
Další část byla věnována lesním zvířatům. Žáci se rozdělili do několika skupin a pracovali na stanovištích ve třídě. Zde měli připravené obrázky se zvířaty, které měli podle ,,klíče“ rozdělit. Určovali charakteristické znaky zvířat.
S nadšením žáci přijali pohybové aktivity, kde měli pantomimou ztvárnit nějaké zvíře nebo situaci s ním spojenou. Nejvíc se nám líbil úprk před rozběsněným divočákem.
Výtvarně a spontánně se vyjádřit, při malbě ptáků, žáci zpočátku přijali s velkými obavami. Ale postupně se do práce ,,ponořili” a výsledkem byly krásné propracované obrázky, které nám zdobí školní chodby.
Další část byla věnována praktickým dovednostem. Žáci pro ptáky, které můžeme sledovat na krmítkách, vyráběli ze šišek, sádla a speciálně míchaných směsí praktické lojové šišky k zavěšení.
Na závěr činností ve třídě žáci ve dvojicích vytvářeli myšlenkové mapy.
Následovala vycházka do lesa, kdy všechny připravené šišky rozvěsili.
Žáci strávili příjemné a naučné dopoledne v terénu.